субота, 12. септембар 2020.

Vodopad Draganov vir

Vodopad Draganov vir nalazi se u blizini sela Dojkinci na Staroj Planini, na Dojkinačkoj reci, karakterističnoj po rečnom koritu od crvenog peščanika, brojnim manjim slapovima i virovima. Dolina Dojkinačke reke je jedna od najlepših rečnih dolina u Srbiji.

Planinarski dom

Do Draganovog vira se stiže kada se iz sela Dojkinci od planinarskog doma krene makadamskim putem koji prati korito Dojkinačke reke. Istim putem se najpre stiže i do vodopada Tupavica. Posle pređenih 3,2 km od planinarskog doma stiže se do mesta koje se zove  Sinošćir, tu je raskrsnica gde put desno vodi ka vrhu Kopren i kraške depresije Ponor, dok se putem pravo nastavlja kretanje ka vodopadu Tupavica i Arbinju (strogom rezervatu prirode).

Nakon 1,5 km od prethodne raskrsnice stiže se do jedne krivine (oko 4,5 km od planinarskog doma, gde se skreće desno na stazu koja preko drvenog mosta na Dojkinačkoj reci vodi do vodopada Tupavica). Vodopad je od puta udaljen stotinak metara.

Dalje kretanje prema Arbinju i vodopadu Draganov vir nastavlja se makadamskim putem, kojim se ide još oko 3 km do jedne stare kuće, koja se nalazi sa leve strane puta, kod koje se skreće desno za vodopad Draganov vir, a koji je od glavnog puta udaljen oko 50 metara.