субота, 1. септембар 2018.

Vidlič - Kozji kamen (1181 mnv)

Kozji kamen (1181 mnv) se nalazi u jugoistočnoj Srbiji iznad Zavojskog jezera i jedan je od vrhova planine Vidlič. Od Pirota  je udaljen oko 18 km i do njega se stiže putem  koji vodi za selo Rsovci, a kojim se nakon 12 km od Pirota stiže do Planinarskog doma i Hotela ''Stara''.

Hotel "Stara"

Zatim se dalje od Hotela "Stara" ide još 3 km (asfaltnim putem) do jednog proširenja gde se sa desne strane puta nalazi drvena Info tabla, a sa leve strane je šumski  put  kojim se ide do vidikovca na Kozjem kamenu, dužine oko 3,5 km. Na oko 350 metara od asfaltnog puta i desetak minuta hoda stiže se do prve raskrsnice na kojoj je potrebno skrenuti levo (gornji put), takođe i na sledećoj raskrsnici pedesetak metara dalje je potrebno skrenuti levo i nastaviti kretanje putem još oko 3 km, a zatim skrenuti desno sa puta odakle do vidikovca ima još oko 300 m. Staza je obeležena planinarskim oznakama i putokazima.

pogled sa vidikovca Kozji kamen na Zavojsko jezero

Sa vidikovaca se pruža lep pogled na Zavojsko jezero, na glavni venac Stare planine (vrhove Babin zub, Midžor, Tri čuke...).