петак, 15. април 2016.

Grnčar 689 mnv

Polazak na uspon na Grnčar je ispred zadružnog doma u selu Šrbac. Štrbac je naselje u Srbiji u opštini Knjaževac u Zaječarskom okrugu. Udaljeno je od Knjaževca oko 12 km, na putu prema Kalni i Pirotu. Smešteno je na desnoj obali Trgoviškog Timoka.

Prvih pedesetak metara ide se putem Knjaževac-Kalna, zatim se skreće desno i spušta putem do mosta ispod koga teče Trgoviški Timok. Kada se pređe most na raskrsnici se ponovo skreće desno i dalje nastavlja zemljanim putem, do izvora pijaće vode koji nosi naziv "Šopur".

nekadašnja osnovna škola

Pored izvora ide se uskom stazom, koja dalje vodi preko njiva i livada do zemljanog puta kojim se dalje nastavlja kretanje ka Grnčaru. Nakon 70-80 minuta i savladavanja nekoliko blagih uspona stiže se do kolibe sa bunarom iz koga može da se natoči voda za piće i gde može da se napravi malo duža pauza za odmor.

izvor "Šopur"

Na vrhu Grnčara pruža se pogled duž celog Budžaka i Zaglavka. Na Grnčaru se mogu uočiti zidovi iz rimskog perioda. Nakon odmora povratak je sa druge strane Grnčara do sela Štrbac. Dužina staze je oko 10 km. Staza se savladava za 4-5 sati laganog hoda.

pogled sa vrha na selo Štrbac