недеља, 22. април 2018.

Krmoljski vodopadi

Krmoljski vodopadi se nalaze na Staroj planini u Toplodolskom ataru. Do vodopada se dolazi putem od Toplog Dola uz Javorsku reku, koji se nalazi na levoj obali reke. Posle nekih 3,5 km stiže se do mesta gde se levo skreće za Čunguljske i Krmoljske vodopade, Kurtulski vodopad...dok put desno vodi u pravcu Donjeg Piljskog vodopada.

selo Topli Do

kanjon Kovanog dola

Na oko 6,5 km udaljenosti od Toplog Dola stiže se do drvenog mosta preko Studeničke reke. Od ovog mosta kretanje se dalje nastavlja ulevo, stazom preko livada, delimično i putem sve do same Javorske reke, a zatim obeleženom stazom uz reku gde se na nekim mestima silazi i u korito Javorske reke (ako vodostaj to dozvoljava) i prelazi se preko crvenih pločastih stena do ušća Kiseličkog Dola u Javorsku reku. Dužina ovog dela staze iznosi oko 2,5 km.

Mirkova pojata

Levo se skreće za Čunguljske i Krmoljske vodopade...put desno vodi u pravcu Donjeg Piljskog vodopada.

potok Lisevski dol

potok Jarišorski dol

Studenička reka

Javorska reka

Kada se stigne do ušća Kiseličkog Dola u Javorsku reku prelazi se preko brvna i kretanje se dalje nastavlja uzvodno uz Kiselički Dol, stazicom kroz šumu gde se najpre nakon stotinak metara stiže do Donjeg Krmoljskog vodopada, a još oko 100 metara iznad njega se nalazi i Gornji Krmoljski vodopad. U povratku do brvna staza desno uz Javorsku reku, a zatim uz Čunguljski potok, najpre vodi do Malog Čunguljskog vodopada, a zatim i do Velikog Čunguljskog vodopada do koga se stiže za oko 45 minuta.