недеља, 13. октобар 2019.

Garnavica - Garnavički kamen (753 mnv)

Garnavica se nalazi  u istočnoj Srbiji iznad sela Ilina, a preko puta planine Rtanj. Najviši vrh Garnavice je Garnavički kamen 753 mnv. Selo Ilino je udaljeno od Boljevca oko 5 km i nalazi se sa desne strane puta Boljevac-Sokobanja. Od Sokobanje je udaljeno oko 25 km.

Etno kompleks ''Rtanjski Dvori''
Polazna tačka uspona na Garnavicu je iz centra sela Ilina, sa raskrsnice kod Doma kulture između restorana "Zaboravi ako možeš" i etno kompleksa "Rtanjski dvori". Na oko 50 metara od restorana sa asfaltnog puta skreće se desno na makadamski put kojim se ide oko 200 metara do sledeće raskrsnice  i od koje se kretanje nastavlja pravo još oko 200 metara, a zatim se skreće levo i dalje ide putem sve do poslednje kuće, od koje se kretenje dalje nastavlja stazom kroz šumu.

Uspon kroz šumu sve do izlaska na greben  je konstantan, a sama završnica se odvija preko stena. Dužina ovog dela staze  je oko 2,8 km. Zatim staza dalje vodi grebenom preko i okolo stena u dužini oko 750 m, a onda se skreće levo u šumu, gde se nakon par stotina metara kretanje dalje nastavlja šumskim putem sve do izlaska na asfaltni put Boljevac-Sokobanja. Dužina ovog dela staze je oko 2,6 km. Dalje staza vodi asfaltnim putem još oko 1,5 km do polazne tačke na uspon. Ukupna dužina kružne staze je oko 8 km.

pogled sa vrha na selo Mirovo