четвртак, 27. октобар 2022.

Stara planina | Suvodol - Babin nos (1108 mnv) - Jesenji uspon

Babin nos (1108 mnv) je najviši vrh severnog dela Stare planine koji se nalazi na samoj srpsko-bugarskoj granici. Na njemu se nalazi granični kamen br. 385.

manastir Suvodol

Fotografije i opis su sa uspona na Babin nos (1108 mnv), koji je započet sa raskrsnice na oko 400 metara od manastira Suvodol (373 mnv), gde mogu da se parkiraju automobili i ostala prevozna sredstva.

Na uspon se kreće kolskim putem, koji prati tok Selačke reke koja na nekoliko mesta prelazi preko njega, što može da bude problem za prelaz u periodima godine kada ima više snega koji se topi ili jakih kiša.

Nakon 2,3 km od početne tačke uspona stiže se do proširenja gde se prelazi preko reke, zatim skreće levo i nastavlja kretanje putem koji prolazi  pored napuštenih kontejnera za stanovanje (put desno tj. pravo takođe vodi u pravcu vrhova Babin nos, Tri kladenca i Janošice, njime može da se prođe tokom silaska sa vrha).

pogled na Janošicu 980 mnv

Put kojim se išlo od napuštenih kontejnera nakon 4 km na jednoj širokoj krivini  se uključuje na široki  kolski put koji takođe vodi od raskrsnice kod napuštenih kontejnera, a kojim u povratku sa vrha može da se siđe kod manastira Suvodol tj. do polazne tačke na uspon. Zatim se ovim putem ide oko 500 metara i dolazi do nove široke krivine ulevo (oko 820 mnv), kod koje se desno skreće na stazu koja vodi do vrha Janošica koji je udaljen oko 1 km. Putem pravo se nastavlja kretanje u pravcu Babinog nosa.

Vetren 703 mnv

Nakon 3,5 km kretanja putem od mesta gde je bilo skretanje za Janošicu stiže se u podnožje Babinog nosa. Tu se sa puta skreće u desno u šumu, Uspon postaje dosta strm, odvija se preko kamenitog terena prekrivenog lišćem pa je potrebno strpljenje i dodatan oprez, posebno prilikom silaska. Na oko 500 metara od puta stiže se na greben koji prati srpsko-bugarsku granicu. Dalje kretanje do vrha se odvija grebenom oko 600 metara, uglavnom sa bugarske strane, jer sa srpske strane ima previše rastinja.