уторак, 16. фебруар 2016.

Stara planina - Midžor (2169 mnv) - Uspon iz Toplog Dola

Midžor je najviši vrh Stare planine u Srbiji. Nalazi se na samoj granici sa Bugarskom, na nadmorskoj visini od 2169 metara. Kamen koji obeležava vrh je ujedno i granični kamen.Midzor je od Beograda udaljen oko 330 km, a od Niša oko 70 km.

Topli Do (Topli Dol) je naselje u Srbiji u opštini Pirot u Pirotskom okrugu. Selo Topli Do je  od Pirota udaljeno oko 33 km, a od Knjaževca oko 70 km. Od Temske do Toplog Dola ide se asfaltnim putem u dužini od 18 km. Selo Temska se nalazi na putu Knjaževac - Pirot
Više o Toplom Dolu možete saznati OVDE

selo Topli Do

Uspon počinje iz sela Topli Do, od seoske česme ide se putem  pored prodavnice uzbrdo ka poslednjoj banderi  na kraju sela, gde se sa desne strane nalazi drveni mostić preko Javorske reke pored koga se prolazi desnom obalom reke (ne ide se preko mosta) i dalje nastavlja putem koji vodi na greben iznad sela. Ovaj put se nakon stotinak metara račva, odatle se dalje  ide levim, gornjim putem još oko 250 metara do lakat krivine.

Javorska reka

put/staza koji vodi na greben iznad sela

pogled na Babin zub

ostaci karaule
Ispod samog vrha  na oko 2100 mnv nalaze se ostaci nekadašnje karaule, odavde do vrha ima još oko 200 metara.

pogled sa Midžora prema Dupljaku i Golemom kamenu

Ostale fotografije možete pogledati klikom na ▶ Foto album: Midžor (2169 mnv), uspon iz Toplog dola

1. Hvala. Drago mi je da Vam se dopada moj blog. Trek sa ovog uspona nemam. Potražite na ovom sajtu za trekove http://sr.wikiloc.com/ Pozdrav!